Kan deze zin?

Kan de volgende zin? 'Wij danken u hartelijk voor het door u in ons gestelde vertrouwen'. Is hier geen sprake van een verkeerde woordvolgorde o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
36.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct, niets meer aan veranderen.

Het beste antwoord

Hij kan wel. Beter vind ik persoonlijk klinken: "Wij danken u hartelijk voor het in ons gestelde vertrouwen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
correct!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik krijg wel 2 duimpjes naar beneden, snap ik niet :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+" van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door u is inderdaad overbodig in de zin, verder is-ie correct. Prima antwoord dus.

Andere antwoorden (8)

Hij zou mooier zijn als je het zo doet:

'Wij danken u hartelijk voor het door u gestelde vertrouwen in ons'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorzover ik weet is de grammatica goed.
Groetjes.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een vertrouwelijke bron :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vertrouwelijk, betrouwbaar is iets anders... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, en de groetjes ;)
Het "door u in ons" loopt idd niet erg lekker. Ik zou zeggen "hartelijk dank voor uw vertrouwen in ons" of "wij danken u voor uw vertrouwen in ons bedrijf".

Toegevoegd na 4 minuten:
Maak het vooral niet te moeilijk. Te formeel taalgebruik zou klanten kunnen afschrikken of kan wat onecht overkomen. Dit hangt ook erg af van het soort bedrijf en klantenkring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je dit niet onder een persoonlijke brief zet, Loenie. Dat is in ieder geval niet erg gebruikelijk. Dit is typisch taalgebruik dat door bedrijven gebruikt wordt om de klant te bedanken.
prima zin
loopt goed
grammaticaal in orde
hoeft niets aan verandert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ayay
Of: wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen, zonder hartelijk. Is ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel goed, maar hij loop niet echt lekker. wat minder formeel is niet erg in dit geval, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of misschien wat simpeler: wij danken u voor uw vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grammaticaal is er niets mis mee. Dit klinkt mij toch meer als een geschreven zin, en dan zou ik toch een komma plaatsen.

'Wij danken u hartelijk, voor het door u in ons gestelde vertrouwen'.

Gevoelsmatig klinkt bvb. 'Wij willen u hartelijk danken voor het vertrouwen dat u ons schonk'

Klinkt nog altijd heel formeel, maar wat hedendaagser.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gevoelsmatig klinkt bvb. ‘Wij willen u hartelijk danken voor het vertrouwen dat u ons schonk’ toch beter.

(Correctie)