Wat is de definitie van bedreigen?

Dus hoe zou jij de noemer bedreigen -zonder de Dikke van Dale over te nemen- omschrijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

wat mijn persoonlijke toppunt van bedreigen is kan ik niet netjes uitspreken zonder dat ik boos of verdrietig word.
dus ik denk dat je het niet benoemen kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mijn idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idem...

Andere antwoorden (9)

Iemand laten merken dat hem/haar iets zal overkomen dat hij/zij verschrikkelijk vindt wanneer hij/zij iets doet dat jij niet wilt, of wanneer hij/zij iets nalaat dat jij wilt.

(Poe, dat moet korter kunnen, maar daarvoor moet je niet bij mij zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi toonbeeld van zelfkennis. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens, mijn opmerking zou wel eens beledigend opgevat kunnen worden, bedenk ik mij ineens. Maar zo was het allerminst bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en bondig rota,, +1
Bedreigen is iemand onder druk zetten, zodat diegene gaat doen wat jij wilt
en als dat niet gebeurt worden er maatregelen genomen: Straf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intimiderende waarschuwing met het vooruitzicht op het compromitteren van de status quo of het gevoel van veiligheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als je je geÏntimideerd voelt, dat je dat als bedreiging kunt zien. Het is natuurlijk voor ieder heel persoonlijk waar de grens ligt. Bij de een is een scheldwoord of ruzie genoeg, voor de ander is dit een intimiderende houding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand proberen bang te maken voor de gevolgen van het wel of niet doen wat jij van hem of haar verlangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel kort: iemand een onveilig en onzeker gevoel geven.

Er zijn vele gradaties in bedreigen en ook veel verschil in de mate waarin iemand zich bedreigd kan voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand iets bijzonder negatiefs in het vooruitzicht stellen zonder dit meteen bewaarheid te laten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand verontrusten, zijn gevoel van veilig zijn afnemen,gemoedsrust verstoren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand een verontrustende situatie in het vooruitzicht stellen.