hoe kan je je engelse Vocubulary (woordenschat) verbeteren?

doordat ik blijkbaar toch slecht ben in engelse, wil ik graag mijn engelse woordenschat vors uitbreiden. hoe kan je dit het snelst/makkelijkst doen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
6.3K

Antwoorden (12)

Door veel te engelse boeken te lezen en engelse tv serie's kijken zonder ondertiteling

Toegevoegd na 7 minuten:
of met engelse ondertiteling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(vors = fors... Nederlands)

Ga naar het engelstalige gebied op vakantie, maar dan wel helemaal alleen... Het leren gaat op de allerhoogste snelheid, sneller kan niet dan wat ik je voorstel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar engelse series te kijken en films, en proberen zonder ondertitel, maar als je woorden niet begrijpt, dan kijken. Let wel, de ondertiteling is niet altijd perfect.
En pak een school boek, leer woordjes. Gewoon stampen.

Bij mij is mijn engels door tv kijken veel beter geworden.

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb nog wat links voor je. En google zelf even op gratis engelse les.

Toegevoegd na 4 uur:
misschien nog een tip, ga luisterboeken luisteren. Er staan erg veel gratis engelse luisterboeken op internet. Die kan je downloaden en op je mp3 speler zetten. Als je in trein of bus zit, of aan het schoonmaken, strijken, afwassen, maakt niet uit, dan is het erg leuk om naar te luisteren. Ik luister in de auto er ook naar.

Neem een klein woordenboekje erbij om woorden op te zoeken. Zoek op gratis engelse luisterboeken.

Toegevoegd na 3 dagen:
ik heb een tijdje een engelse kennis gehad, waar ik veel mee ging praten, ik droomde en dacht inderdaad na een tijdje in het engels.
Dus kijk of er iemand in je omgeving woont met wie je geregeld een engels gesprek aan kunt gaan. Misschien iemand die nederlands wil leren? In asielzoekers centrum ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De basis voor het leren van een vreemde taal, is toch het Nederlands. Gezien het aantal fouten in jouw vraag zou je daar mee kunnen beginnen.

En verder is het toch een kwestie van er zoveel mogelijk mee bezig zijn, op allerhande manieren en dan leren, oefenen, leren, stampen en oefenen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Freerice.org

Terwijl jij je woordenschat uitbreid zie je (geen vervelende) reclame waarmee mensen die het nodig hebben van rijst worden voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien je interesse in het schrijven van een boek in Harry Potter-achtige stijl : lees de Harry Potter-boeken in het Engels. Of de Fellowship of the Ring en The Hobbit, van Tolkien. En ik vind de boeken van Anne McCaffrey ook heel leuk om te lezen, vooral de hele serie over de Dragonriders of Pern : een soort mengsel van fantasy en science fiction, over telepatische draken, die de planeet Pern beschermen.
Maar ook de boeken over Doona zijn leuk : op Doona wonen grote sprekende kat-achtige wezens, en samen met de astronauten van een gestrand aards ruimteschip bouwen ze aan de planeet Doona, om die groen en mooi te houden.

Ik heb persoonlijk erg veel Engelse woorden geleerd van de boeken van D.H.Lawrence, maar dan moet je wél van beschrijvingen houden : het leest niet zo snel weg, als een detective, maar het is echt prachtig Engels.

Ik ga elk jaar een paar weken naar GrootBritannië op vakantie : auto huren in Aberdeen, en inleveren in Bristol, en dan zwerven door de Schotse Hooglanden, het Lake District, en Wales, halve dag rijden, halve dag iets leuks doen in een dorpje, waar je rond de middagtijd toevallig bent, en voor de nacht een bed&breakfast gevonden hebt.
Wandelen, roeien, kanoën, ponytrekking, slenteren door oude straatjes - méér dan genoeg te zien, overal, en vooral op het platteland ben je een 'interessante nieuweling' in de dorpspub, en heb je binnen 5 mintuten contact met de 'locals'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je Engelse Vocabulary kan je het beste fors uitbreiden door veel te lezen, begin met makkelijke boekjes, vraag maar in de bibliotheek. Een leerboek, zoals Learn English efficiently en een cursus conversatie.
Misschien nog een cursus op cd.
En dan kan je altijd nog een spoedcursus volgen. Paarweken achter elkaar niets anders, In Vught is zo n instituut.
Helemaal zonder inspanning gaat het niet.
Zet de BBC op, en dan teletekst 888, dan zie je de Engelse teksten eronder. Ik doe dat zelf altijd, anders kan ik alle accenten niet verstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef bij de onderstaande link op dat je dagelijks een email wilt ontvangen met Engelse taaloefeningen.
Is erg leerzaam. Kijk ook op de site!

http://www.englishtown.com/online/home.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je woordenschat wilt vergroten, gaat dat toch echt het beste door woordenlijsten te pakken en te gaan leren. Als je vooral wil leren lezen en schrijven, zijn lesboeken of lijsten op internet handig, als je vooral wil leren spreken en luisteren kan je ook zoeken naar les-cd's of -mp3's, of een combinatie.

Tv kijken en boeken lezen helpt ook wel hoor, maar is vooral goed voor je gevoel voor die taal, qua woordenschat levert het niet zo heel veel op. Natuurlijk wel iets, je pikt er echt wel dingen uit op, maar als je één uur tv kijkt, ken je echt lang niet zoveel nieuwe woorden als wanneer je één uur gaat zitten leren. Het voordeel van tv en boeken is vooral dat het tegelijkertijd ontspanning is, je gaat makkelijker 3 uur een film kijken dan 3 uur lang woordjes in je hoofd stampen; het voelt niet als huiswerk maar als iets leuks.

Oefenprogramma's, zoals wrts, kunnen ook goed helpen, sommige mensen vinden dat een leukere manier van woordjes leren dan alleen naar een woordenlijst staren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wrts is niet leuker, maar het wel effectiever
Door het heel veel te spreken.

Ik heb zelf een jaar in de USA in een gastgezin gezeten, helemaal geen Nederlands gesproken (alleen aan de telefoon met mij ouders ongeveer elke 2 weken). Daarna nog 1 jaar in London gewoond omdat ik daar stage liep en ook nog een wereldreis gemaakt van 1 jaar, voornamelijk in Australië, Nieuw Zeeland en USA geweest.

Als je niet anders kan, dan wordt je gedwongen om het te spreken, te lezen en zelfs te dromen. Dat is de allerbeste manier om een taal te leren. Natuurlijk wel de basis op school gehad maar als je er middenin zit, moet je wel! Mijn Engels is nu vloeiend, niemand kan meer horen dat ik uit Nederland kom (behalve als ik Nederlands spreek), mijn Engels is een interessante mengelmoes van Amerikaans, Australisch en Brits Engels...

Wat ook helpt is het lezen van boeken/tijdschriften/artikelen op het internet in het Engels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je dit kent en leert is de taal al een stuk makkelijker:

simple present vraagzinnen (uitleg)

Vorm van de simple present in vraagzinnen
Do I/you/we/they heel werkwoord
Does he/she/it heel werkwoord

Gebruik van de simple present

Je gebruikt de simple present om:
aan te geven dat iets een gewoont is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat zoals: "always, usually, never, every day" enz.
aan te geven dat iets een feit is.

Voorbeelden van vorm en gebruik van de simple present in vraagzinnen
Do you walk to school every day?
Does the sun rise in the east?

(op de site is het duidelijker kij hier onder)

dat kan je ook nog vinden op deze site en op de andere kan je ook heel veel engels oefenen succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van computerspelletjes houdt zou je een zgn.. "Hidden Object Game" kunnen spelen. Een Engelstalige uiteraard. Je moet dan objecten zoeken waarvan je de woorden ziet staan. Zo leer je vrij snel en spelenderwijs meer Engelse woorden.