Kreeg net sms met 'ja :-S' Wie weet wat dit betekent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

:-s staat voor verward zijn.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat 't goed is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-s lijkt me een weifelend antwoord.
Het is geen complete lach, het is een weifelend lachje.

Misschien dat je de context waarin het antwoord gegeven is ook moet vermelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-S betekent dat hij/zij bezorgd is.

Toegevoegd na 54 minuten:
Als je kijkt nar het woordje "ja" er voor, lijkt het meer op
ja,duh!! of ja,zoek het lekker uit! maar ik ken de verdere tekst natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een emoticon die 'verward' of 'beledigd' betekent.

Voor meer informatie over emoticons: zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het betekent dat je mond dicht is in een S bocht ,soort knoop,dat je wel wil praten maar alleen iets kunt weg slikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een :-S is een misselijk poppetje, het betekent dat degene die het stuurt beaamd dat iets niet leuk is. of zoiets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent: Tsja.. het moet maar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik interpreteer het meestal als: 'vreemd'.
Dus wanneer er ja, :S staat vindt iemand het vreemd / raar dat iets gebeurd. Wanneer iemand mij iets verteld over een ander wat hem of haar verbaasd, kan ik reageren met: :S, oftewel, 'goh dat is vreemd'.
Maargoed, dat is ieders eigen interpretatie. Dit is in ieder geval de mijne :-). Dacht dat iedereen hem zo interpreteerde, maar zie aan de antwoorden hierboven al dat dat dus niet zo is dat iedereen het hetzelfde interpreteert :-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er maar net om wat de vraag was. :-S, :S en =S betekenen over het algemeen verward, of nèt niet bedroefd.

Dus als het iets onplezierigs was kan het "ja, helaas" betekenen of "ja, ik begrijp het ook niet".

In ieder geval dus geen nee! ;-)