hoeveel talen zijn er?

zoveel talen zijn er maar hoeveel ongeveer 200? 300?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord hierop is sterk afhankelijk van hoe nauw je de definitie van taal maakt.

Antwoorden (2)

Er zijn ongeveer 6.800 gekende talen over de hele wereld. Daarvan zijn 2.261 gebaseerd op een geschreven systeem, de anderen bestaan enkel onder gesproken vorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer 6700 talen. Maar de helft ervan zou deze eeuw nog kunnen verdwijnen. Niet onze taal, of Frans of Engels... want die talen worden aangeleerd op school, er zijn tv-programma's in die talen ...

Maar talen die gesproken worden door kleine minderheden, die geen eigen scholen hebben, die geen eigen tv-omroepen hebben, waarover geen boeken bestaan, die zijn bedreigd.

Momenteel dus meer dan 6000 talen, en daar kennen wij er eentje van, of twee of drie, en als je heel slim wordt misschien zes of zeven.