Een voorbeeld van iemand die excentriek gekleed ging was Mathilde Willink. Op 25 oktober 1977 werd zij dood aangetroffen op bed in haar appartement in Amsterdam. Dat betekende een abrupt einde aan een leven dat zich kenmerkte door extravagantie en publieke belangstelling.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik weet niet of je het begrip excentriek bedoelt, of een excentriekeling. In het laatste geval vind ik Michael Jackson een goed voorbeeld.

Toegevoegd na 24 minuten:
Pablo Picasso
Sherlock Holmes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salvador Dali

Toegevoegd na 2 minuten:
of Eddy Wally
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mechanisme van een excenterschuurmachine heeft een excentriek; hierdoor kan de schijf twee roterende bewegingen tegelijk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herman Brood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed voorbeeld is Lady Gaga
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De levensstijl en levensvisie van de (overleden) schilder / kunstenaar / levensgenieter Anton Heyboer uit Den Ilp met zijn vijf bruiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andy Warhol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms worden mensen die met hun hoofd boven het maaiveld komen al excentriek genoemd. Niet leven conform en eisen en verwachtingen van de maatschappij.

Toegevoegd na 1 minuut:
moet natuurlijk DE eisen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
excentriek heeft vele betekenissen:

1) Afwijkend van de norm 2) Apart 3) Bijzonder
4) Bizar 5) Buitenissig
6) machineonderdeel die een draaiende beweging in een heen-en-weergaande omzet. Een voorbeeld hiervan is een krukas, die terug te vinden is in een motor.
7) Curieus 8) Eigenaardig 9) Extravagant
10) Grillig 11) Humeurig 12) Kronkelend
13) Merkwaardig 14) Ongewoon
15) Persoonsbenaming
16) Raar

Het ligt er dus maar helemaal aan welke betekenis jij bedoelt met excentriek.
En het ligt er maar helemaal aan welke normen jij
hanteert.
Wat de een raar vindt of merkwaardig, hoeft dat voor de ander helemaal niet te zijn.

Algemene voorbeelden zijn dus niet te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excentriek zijn heeft verschillende kenmerken.

Een goed voorbeeld van excentriek zijn, opvallen op een uitzonderlijke manier zoals kleding/haarstijl van bekende of onbekende mensen, om een aantal bekende te noemen, CHER, MADONNA, OUEEN leadzanger-FREDDY MERCURY.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een krukas.
Harry Mulisch