als je een beslissing uitstelt naar een latere datum verschuif je dan die beslissing naar voren of naar achteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
12.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen dat je het maken van die beslissing voor je uitschuift, maar of dat een antwoord op je vraag is?

Antwoorden (10)

naar achteren lijkt mij als je een beslissing naar voren neemt is dattoch eerder lijkt mij hoe verder naar achter hoe later de datum maar je zal zeker mensen hebben die er een andere mening over hebben ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huh? die snap ik niet :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grapje, ik snap hem al ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha het is ook zo verwarrend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja best wel, ik moest het een paar keer lezen voordat ik hem begreep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je nagaan dat ik moeite had om het te typen om het duidelijk te maken maar een andere oplossing was er niet dan alleen dit haha
het lijkt mij dat je hem naar voren schuift.
verder van je af, dus naar voren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal er aan liggen wanneer je de beslissing neemt, als er een datum voor staat wanneer de beslissing genomen moet zijn en je neemt de beslissing voor die datum dan is het naar voren ,maar na die datum is het naar achter verschoven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je zelf al zegt: naar een LATERE datum, dus naar achteren. Lijkt mij.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 'latere' datum zal in de toekomst liggen. Verschuiven naar de toekomst is toch echt voorwaarts....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verschuift de beslissing dan verder van je weg dus naar achteren. Naar voren is naar je toe, dus naar het nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een stoel naar voren verschuift, komt die dan dichterbij /naar je toe? ;-)
Als je een beslissing uitstelt, dan schuif je de beslissing voor je uit.

Toch zeggen we dat de beslissing (in datum) naar achteren gaat. Dit omdat de beslissing later genomen wordt. Wat achter is gebeurt later dan wat voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik het met een feestje vergelijk is het toch wel duidelijk

stel we hebben een feestje gepland op 10 december.
door omstandigheden zijn we genoodzaakt het uit te stellen tot 10 januari

Dan schuiven we de datum naar voren in de tijd

als we het feestje daarentegen vervroegen, naar 9 december dan schuiven we de datum naar achteren (terug in de tijd, wat kan omdat het nog niet is geweest)

voila, vervang feestje door beslissing
amigo
13 jaar geleden
Noch naar voren,noch naar achteren. Je neemt namelijk NU een besluit (om het te verschuiven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schuift als het ware de datum vooruit. Later dan eerst was gepland, dus later dan de eerst afgesproken datum.

De eerst geplande datum bleek niet haalbaar om welke reden dan ook, dus maak je een nieuwe. Iets verderop in de agenda, zodat het wel gaat luken.