Is het mogelijk dat de schrijfwijze van tieners blijvend wordt?

bijvoorbeeld
egt ipv echt,
wrom ipv waarom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ff serieus tis niet iets dat blft
As je stakx werken gt hep je d taal ndg.
Tis nu grappig maar stakx houd t wel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die voorbeelden die jij noemt zullen niet zo snel in het algemeen Nederlands worden opgenomen.

Maar taal is een levend iets en verandert voortdurend.
Dus je weet het maar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg nooit nooit, maar naarmate men ouder wordt, zal men serieuzer in het leven staan, en gaat men ook op dit soort dingen letten. Tieners vinden het nu nog leuk om afwijkend gedrag en een afwijkende schrijfwijze te hanteren, maar over een paar jaar willen ze niet als dom aangezien worden, en zullen ze hun "afwijkingen" gaan aanpassen.
13 jaar geleden
Tieners en pubers zijn zichzelf nog een beetje aan het ontdekken, en zich ook aan het afzetten tegen volwassenen en de volwassen wereld.
Daartoe hebben zij een aantal eigen gebruiken ontwikkeld. Niet bewust, maar dat ontstaat vooral in het groepsgedrag dat tieners hebben. Tieners willen graag bij een groep horen. Een groep ontwikkelt meestal eigen gebruiken en eigen gewoontes. Ze kleden zich vaak min of meer hetzelfde, en praten min of meer hetzelfde.
Als de taal van tieners algemeen erkend zou worden, en opgenomen in bijvoorbeeld het groene boekje hebben zij geen eigen taal meer, en zullen ze iets nieuws verzinnen.
De kans is dus niet zo groot dat deze taal die tieners vooral gebruiken bij msn en sms, een algemeen geaccepteerde schrijfwijze zal gaan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enigste reden waarom ze dit doen is omdat t makkelijker en sneller is, sommige mensen over analyseren ook echt alles..
Ben je helemaal gek? Tuurlijk rebelleren tieners maar het is ronduit belachelijk om te denken dat ze daarom afkortingen gebruiken zodat ze kunnen zeggen "VANDAAG TOCH WEER DE VOLWASSEN MANIER VAN SCHRIJVEN GETEISTERT!"

Je kan zien dat sommige mensen hiero wat minder op een psycholoog moeten willen lijken, het doet jullie niet goed en maakt jullie zelfs dommer.

Get real ouwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er maar genoeg gekken zijn die dat blijven doen, komt het vandaag of morgen wel in de Dikke van Dale!
En dan zijn wij in de aap gelogeerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,
De meeste schrijven niet zo op een proefwerk,
Alleen op msn of een sms omdat dat sneller is