Is het onderschatten of overschatten?

In mijn gedicht staat: Hij heeft zichzelf overschat.
Hij heeft nauwelijks moeite met het vinden ervan gehad.

Oftewel: Hij dacht dat hij het nooit zou vinden. Maar hij vond het heel snel.

Wat is het dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.6K

Antwoorden (5)

Onderschatten. Je hebt hem ingeschat onder zijn echte niveau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij dacht dat het niet zou lukken, maar dat deed het wel.
hij heeft zichzelf dus te weinig krediet gegeven, dus onderschat.
Rieneke1
13 jaar geleden
Hij heeft zichzelf onderschat , maar zijn onvermogen heeft hij overschat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is onderschat

onderschat: je denkt te min over jezelf/anderen
overschat: je dacht te groots over jezelf/anderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet zijn: onderschatten. Dacht dat het hem NIET zou lukken.
Als hij zich overschat, dan denkt hij dat het hem WEL lukt, terwijl dat weer NIET het geval is.