Zijn er ook palindromen die ondersteboven nog palindroom zijn?

Bijvoorbeeld de O en de N etc zijn ondersteboven hetzelfde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht je dat ik dat niet wist. Ik wil jullie juist uitdagen.
sterredag
13 jaar geleden
Ik zie de N niet als hetzelfde hoor onderste boven, want dan begint het stokje ineens links boven, in plaats van links onder.
sterredag
13 jaar geleden
Ik dacht bij onderste boven aan, je zet het woord ondersteboven (en niet dat je zelf ondersteboven gaat staan)
Bij een palingdroom worden de letters van volgorde van achteren naar voren gezet, maar houden ze wel de juiste schrijfwijzen.
Zo las ik deze vraag ook. Je zet jezelf niet andersom, maar het woord andersom (alsof je er een spiegel boven zet) Ik verwijder mijn antwoord wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de N is eigenlijk niet hetzelfde ondersteboven
controleer maar :D
sterredag
13 jaar geleden
hij is wel hetzelfde als jij op je kop gaat staan en naar dezelfde letter kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik de vraag las, had ik echt niet verwacht dat er zoveel woorden zouden bestaan die aan die eisen voldoen. Leuk zeg! +1 voor je vraag dus :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het op de andere manier omdraait, dus zoals Sterredag beschrijft, is KOK er eentje, en de namen BOB en OKKO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, en KIK.
sterredag
13 jaar geleden
Ja dat antwoord heb ik verwijderd, kreeg er allemaal minduimpjes op. ONNO kan dan ook nog en DOOD ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar dat je er minnetjes op krijgt. Want hoe jij het doet, is volgens mij wat ondersteboven officieel betekent. Wat de rest doet zou ik eerder ondersteboven gedraaid noemen.

Antwoorden (11)

lol

(ja dus)
rose
13 jaar geleden
non..

Toegevoegd na 4 dagen:
NON ( bedankt voor alle adviezen mbt het aanlassen van het lettertype)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NON dus :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met kleine letters niet, maar met hoofdletters inderdaad wel! Minnen zijn dus onterecht (misschien gegeven toen je je toevoeging nog niet geplaats had? Ik begreep 'm zonder die toevoeging ook niet). +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja je kunt je antwoord niet meer veranderen alleen een reactie toevoegen. Bedankt voor je +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kun je je antwoord weghalen en opnieuw geven, niet iedereen leest de reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wist ik niet bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad een goed idee, alleen zijn er nu al andere mensen die hetzelfde woord al genoemd hebben. Dus als je het nu nog doet, gaat het je vast nog meer minnen opleveren.
Wat je wel kan doen, is je antwoord bewerken. Je bewerking komt dan namelijk onder je huidige antwoord te staan, meteen zichtbaar op deze pagina, dus mensen hoeven niet bij reacties te kijken om je bewerking te zien.
Probeer maar eens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ++
BOX
BEEN
DOK
HEN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het moet ook achterstevoren te lezen zijn als hetzelfde woord bv lepel .
nu is de vraag of het ook op de kop kan én achterstevoren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de B wordt ondersteboven iets anders.
sterredag
13 jaar geleden
nee hoor deze getypte B blijft gewoon hetzelfde de N wordt wel anders.
sterredag
13 jaar geleden
Na uitleg bij onderstaande vraag, dan wordt de B wel anders ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
de S wordt onderste boven meer een rondige Z
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet waar Sterredag.
Lees soos maar eens terwijl je op je kop staat.
+1 Maeve
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + omdat jij het tot nu toe langste woord hebt gemaakt. Je bent favoriet voor het beste antwoord.
sterredag
13 jaar geleden
Met ondersteboven, had ik meer zoiets van.. gespiegeld over de horizontale as. Maar met die uitleg dan wordt de laatste letter automatisch de eerste. Heb ik het verkeerd begrepen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de S dus op 3 manieren op zijn kop zetten. Draaien over verticale of horizontale as levert idd een soort Z met ronde hoeken op. Als je de S links- of rechtsom draait krijg je weer een gewone S terug. Het gaat niet voor alle letters op.
SIS
(alleen in hoofdletters)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
H

Toegevoegd na 57 seconden:
o ja: nóg 1:

I (hoofdletter i)

Toegevoegd na 1 minuut:
én de X....

Toegevoegd na 5 minuten:
en dan nog deze: z.o.z (zie ommezijde)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat heet een anagram.
Een bekend voorbeeld hiervan vind je in het boek 'het Birini misterie'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een anagram is een woord of zin die volledig bestaat uit de letters van een ander woord of een andere zin. Dat is dus iets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm volgens mij heb je ook anagrammen die op ze kop ook het zelfde woord zijn hoor.
maar je hebt gelijk, niet alle anagrammen bestaan uit de zelfde woorden
Ja nu nou enz. Bekijk de link hieronder. Mijn naam is ook een palindroom HannaH alleen niet 180 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ze even nagegaan en ik kom uit deze bekenden en nieuwe uit.

sos
soos
SIS
NON
ONNO (wel een naam, maar kan wel)
osso (straattaal)

en dan had je het wel zo'n beetje :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
non en osso kloppen niet teken maar eens een N ondersteboven
sterredag
13 jaar geleden
Dat zeg ik ook de hele tijd, maar ze bedoelde niet ondersteboven, maar op zijn kop.... daarmee zeggende als jij op je hoofd gaat staan lees je dan nog steeds hetzelfde wordt en dan klopt het wel. Ik dacht ook eerst dat klopt niet met die S, N en Z want die letters kloppen niet meer als je ze ondersteboven zet. Echter dat schenen ze niet te bedoelen dus enkele minduimpjes verder en eindelijk ergens een uitleg heb ik dat antwoord verwijderd En de vraag beantwoord aan de hand van zoals vraagsteller het bedoeld. Maar goed daar had je achter kunnen komen ook als je de reacties van de rest ook had gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis nog WIM
sterredag
13 jaar geleden
Dan vind ik de M wel een hele rare W worden. Maar goed als je het heel digitaal schrijft klopt dat weer wel ook ja. Leuk gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hannessloob: je kan WIM wel als antwoord geven ipv als reactie, want dat is inderdaad ook een goeie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar WIM is geen palindroom.
sterredag
13 jaar geleden
Ah ja dat klopt ook weer, dus geen correct antwoord, maar wel nog steeds leuk gevonden.
sterredag
13 jaar geleden
Ah ja dat klopt ook weer, dus geen correct antwoord, maar wel nog steeds leuk gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fynnya, ik stelde zelf de vraag en dan past het niet om een antwoord te geven, waar ik pas na het stellen van de vraag op kwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hannes: ik had niet gezien dat jij ook de vraagsteller was :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, ze heten ambigrammen. En het bekendste voorbeeld komt uit 'het Bernini Mysterie', zoals fout werd aangegeven hierboven