Wat is de nieuwste taal op aarde?

Ik wel eens opgezocht naar de oudst gesproken taal ter wereld ,maar dat is niet te achterhalen. Dus ik vroeg me af wat tot nu toe 8-3-2018 de nieuwste is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
2.6K

Antwoorden (2)

Er worden bovendien ook nieuwe talen geboren. Een van meest recente aanwinsten is Nicaraguaanse gebarentaal. Dove kinderen kwamen bij elkaar op de eerste dovenschool in het land, en spontaan ontwikkelde er een nieuwe taal.
fremar
6 jaar geleden
Er worden steeds nieuwe talen gemaakt door mensen. Dit soort talen die zijn ontworpen door mensen worden over het algemeen kunsttalen genoemd. Een paar voorbeelden zijn Dothraki (ontworpen voor Game of Thrones), Esperanto (een internationale hulptaal gesproken door ongeveer 2 miljoen mensen) en Lincos (een gekke taal die echt helemaal niet lijkt op het Nederlands, ontworpen door Hans Freudenthal om om begrepen te worden door elke mogelijke intelligente buitenaardse levensvorm). De oudste kunsttaal die ik kon vinden heet Pandunia en is gemaakt door Risto Kupsala.