Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oorlog zonder vrienden

Hallo iedereen,

Ik had gister een vraag gesteld voor een goed boek voor mijn boekverslag.
Het boek wat mij zelf het meest aansprak was oorlog zonder vrienden.
Maar ik was net naar de bieb en zag dat dit een jeugdboek is.
Maar het heeft toch over de 200 blz.
Is dat wel goed genoeg voor de 4de klas vmbo-t?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
797
Amadea
13 jaar geleden
De manier waarop jij gisteren de vraag stelde deed niet vermoeden dat het voor een middelbare scholier bedoeld was. Zodoende had ik je dit jeugdboek aangeraden, echt in de veronderstelling dat je in groep 8 zou zitten.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat dit een geschikt boek is voor een 4 VMBO-t boekbespreking. Het is een jeugdboek. Ik vermoed dat je docent toch wilt dat je literatuur leest, maar dit had je dan toch beter niet tot het laatst moeten laten wachten. Je kunt dit nu niet meer met je docent overleggen.

Heb je trouwens ook in de bibliotheek om advies gevraagd? De mensen die daar werken weten vaak heel erg veel van boeken.

De Aanslag van Harry Mulisch ligt voor de hand en is ook verfilmd en valt wel onder volwassen literatuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon mocht het lezen voor VMBO-t.
Maar je zult toch wel een lijst hebben met toegestane boeken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het wel,
Oorlog zonder vrienden is een mooi en moeilijk boek,
maar als je van je docent een volwassenenboek moet doen, dan raad ik je dit boek niet aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding