Hoe benadruk je het woord 'begrijpen'?

Waar leg je een eventueel accent? Op de i? Want op de j is geen accent niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1K
Amadea
9 jaar geleden
In welke situatie bedoel je dat dan? Als je het in Word en in de meeste mailprogramma's typt heb je de mogelijkheid tot vet maken, cursief zetten, en onderstrepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar hier en nu in GV dit schrijven met accent lukt dus niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea: vet en onderstreept kan in Word wel maar in veel webteksten weer niet, omdat de webdesigner dat niet ondersteunt. En ik ben een vwebtekst aan het schrijven, vandaar.....
Antoni
9 jaar geleden
Als het een wel kan (een accent op de i), en het andere niet (een accent op de j), dan heb je weinig keus, lijkt mij! Vraag beantwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Antoni: ik hoopte op creatief gevonden extra mogelijheden :-)
Amadea
9 jaar geleden
Heb je bij die webtekst wel de mogelijkheid om andere lettertypes te gebruiken? Dan zou ik dus kiezen voor een lettersoort die van zichzelf al vetter is, en die bovendien in een of twee maten groter kiezen dan de andere tekst.
Antoni
9 jaar geleden
"Begríjpen" is naar mijn idee toch echt de gebruikelijke manier om het woord "begrijpen" te benadrukken, ook op internet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er hoort alleen een accent op de i.

Het beste antwoord

Officieel zou je een accent op de i én j moeten zetten.
Omdat dat technisch doorgaans niet lukt, volstaat een accent op de i.

Toegevoegd na 5 minuten:
Anders kun je het accentueren door het in hoofdletters of vet te zetten.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@SimonV : dat is niet/amper zichtbaar, vandaar denk ik de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, zichtbaarheid speelt een rol, maar ik vond het ook nogal gek staan. Je ziet het niet vaak, denk ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat het amper effect heeft, lijkt mij.

Andere antwoorden (1)

Ja, dat is lastig, dat ' accent lukt inderdaad niet.
Wat ik in zo'n geval doe is het hele woord aanpakken :
Hopelijk _begrijp_ je wat ik bedoel of Ik hoop dat je me *begrijpt*?

Dat voldoet meestal wel.

Toegevoegd na 8 uur:
Mijn bovenstaande oplossing is natuurlijk bedoeld voor hier, op GoeieVraag, waar je NIET kunt fat printen of onderstrepen en hoofdletters niet toegestaan zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
In een webtekst hebben underscores andere gevolgen.