Ha, die Annswers;

Genocide is zo oud als de mensheid en zal waarschijnlijk net zolang blijven bestaan. In onze westerse wereld zal het vanwege de waarschuwing die uitgaat van de Holocaust misschien minder snel opnieuw gebeuren, maar de Balkanoorlog, de slachtpartijen in Rwanda en de gebeurtenissen in het Midden-Oosten tonen aan dat het in een iets andere vorm ook nu nog steeds voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Niets is niet uitgesloten denk ik, al zouden ze het wellicht anno 2010 anders doen. Daarnaast zijn we politiek gezien nu heel anders natuurlijk in ons doen en laten en zijn we meer het strijdje aan het voeren tussen westerlijke landen en oosterlijke landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ziet wat de afgelopen jaren op de Balkan is gebeurd, dan zeg ik helaas,nee, dat is niet uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten bestaat Auschwitz heden ten dage nog gewoon. Dus het antwoord zal bij deze "nee" zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. De mens is de mens een wolf werd in 495 al gezegd ( zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_homini_lupus ).
En we 'leren' ook niet, vermoedelijk omdat er toch in de mens een neiging ingebakken zit om zichzelf als beter te zien dan anderen.
Tenminste, ik kan niet op een andere manier verklaren waarom mensen denken het recht te hebben medemensen die ze als ander en "dus" minder zien af te slachten zoals inderdaad in de Duitse concentratiekampen, op de Balkan, in Congo, Cambodja, Rwanda, vul de lijst maar aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auschwitz past in onze herinnering en heeft deze naam gekregen. Ik denk dat er vele plaatsen in de wereld zijn waar in kampen mensen worden onderdrukt en misschien wel erger. Denk maar eens aan Syberie, Cina, de gevangenissen in Rusland en Quantanamo Bay.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige dat we hebben geleerd uit de geschiedenis, is het feit dat we er niets van geleerd hebben.

Genocide, massamoorden, kampen, oorlogen, vernietiging, het gaat altijd maar door.
Misschien de ene keer wat verder van je bed dan de andere keer, maar er komt geen eind aan.

Kortom: Het is niet alleen niet uitgesloten, het is zelfs actueler dan ooit.
Vergeet niet dat er nog nooit zoveel oorlog in de wereld is geweest, als in de afgelopen 50 jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra de mensen een aanleiding hebben en de kans krijgen zal deze ramp zeer weer herhalen.
Na de 2de wereldoorlog zijn misschien wel net zoveel mensen afgemaakt als tijdens die oorlog.
Het gaat maar door en zal niet stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik geloof stellig dat er ergens nog een Auschwitz bestaat (en ook nog wel in het kwadraat) en er nu nog steeds mensen roepen : das haben we nicht gewusst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je regelmatig schamen een mens te zijn.
Ik wilde ook weer zeggen: de mens is de mens een wolf, maar dat heeft iemand al geantwoord.