Sinds wanneer en waar is het aanlijnen en uitlaten van honden gebruikelijk geweest of geworden?
Afbeeldingen van aangelijnde honden zijn dus meer dan 2000 jaar oud.
Ondertussen zijn er ook mensen (zoals de ouders van m'n vriendin) die hun hond wel uitlaten. Mijn vraag is dus: wat bedoel je EXACT? Iets als: -Sinds wanneer en waar is het aanlijnen TIJDENS het uitlaten van honden gebruikelijk geworden in Nederland? (en hoe specificeer je dan gebruikelijk? >30% van de gevallen?)
(waarbij het ook kan zijn dat het altijd al gebruikelijk was, en mijn verhaal eerder een soort uitzonderingspositie is) Of -Wanneer is uitlaten gebruikelijk geworden (waarmee je dan maar aanneemt dat het veelal aangelijnd gebeurde). Of -Is er iets te vinden over het invoeren van wetgeving waarbij men stelt dat op de openbare weg (binnen de bebouwde kom) een hond aangelijnd dient worden?
(zodat aanlijnen wel gebruikelijk moest zijn geworden) Probleem zal denk ik altijd zijn om wat te stellen over gebruikelijkheid.
Afbeeldingen van honden aan een lijn (tijdens jacht) zijn imo geen bewijs dat ze (aangelijnd) uitgelaten werden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.