Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind je primair geschreven bronnen over het begin of de val van het Romeinse rijk?

Ik moet een proefwerk maken voor school maar er gaan punten van af als je dit niet kan beantwoorden..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Poeh, wat een vraag!

Als eerste bedacht ik mij het volgende: welk romeinse rijk?
Het is namelijk zo dat in 295 na Chr. het rijk werd opgedeeld in het West-Romeinse rijk en het Oost-Romeinse rijk. Beide gingen in andere jaartallen ten onder. Slechts een paar jaar na de splitsing ging het West-Romeinse rijk al '' ten onder ''. Het oost-romeinse rijk werd ingenomen in 1453.

In de bron heb ik een website gezet die boeken heeft met primaire bronnen, maar kijk ook eens op het internet naar Byzantium, de naam van de oud Griekse stad doe hoofdstad werd van het Oost-Romeinse rijk. Op Wikipedia zie je onderaan ook een lijst staan met primaire bronnen.

Ik denk dat er best primaire bronnen bestaan, of hebben bestaan. In welke taal zouden deze dan geschreven zijn? Natuurlijk, het Latijn. Of we het op internet zullen vinden zal er ook mee te maken hebben of de informatie ooit uitputtend genoeg was om naar een groter publiek te vertalen.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding