Wie weet waar ik op het net bouwtekeningen en doorsnedes met schaal van het schip Batavia kan vinden?

Ik probeer me voor te stellen hoe groot (= klein) het schip was, en hoe er zo veel mensen zo lang op konden leven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tik in google: Batavia.

Klik dan op "afbeeldingen".

Toegevoegd na 7 uur:
http://www.bataviawerf.nl/assets/files/Lesbrief3.pdf

Hier vind je alles over het leven aan boord van een schip als De Batavia.

Probeer eens een bezoek te brengen aan de Bataviawerf
in Lelystad.
Ik heb daar ooit de nagebouwde Batavia bezocht.
http://www.bataviawerf.nl/Welkom.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik al gedaan. Allemaal niet nauwkeurig genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wat informatie toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook al gekeken. Ik zoek een tekening waar ik echt kan zien hoe krap alles was, zodat ik het me kan voorstellen. Deze afbeeldingen zijn allemaal te vaag en van te ver weg.