Waar komt het hart symbool vandaan?

Ik heb ooit gelezen dat het twee harten die bij elkaar zijn voorstelt maar wat is de echte oorspronkelijke geschiedenis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Daar is geen eenduidig antwoord op gegeven.

Er zijn verschillende theorieën over de vorm van het hart:

-Het is de vorm van een zaadje van het zogenaamde Silphiumkruid, in de oudheid gebruikt als anticonceptie.
-Het verwijst naar de vrouwelijke vormen in de intieme zone, zoals de billen, de venusheuvel of de vagina.

De vorm als verwijzing naar de liefde kwam in de late middeleeuwen op, maar niemand kan een duidelijk bewijs geven waarom dit symbool het symbool voor de liefde werd.