Wat is in Nederland, behalve de Tweede Wereldoorlog, het meest onderzochte geschiedenisonderwerp?

Ik vermoed dat van alle onderwerpen de Tweede Wereldoorlog het meest onderzocht en beschreven is door Nederlandse historici. Maar wat is het tweede onderwerp, en wat het derde?

Picture for question
Antoni
2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk is dat de koloniale geschiedenis, over de V.O.C. En als derde de Romeinse tijd.
Amadea
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Waarom niet de Gouden Eeuw en prehistorie?
Misschien heb je gelijk, maar zonder bronnen lijkt dit meer een mening of gokje dan een door wetenschappelijk onderzoek onderbouwd kennisvermeerderend antwoord.
SimonV
2 jaar geleden
Aangezien het niet onwaarschijnlijk is dat je antwoord klopt, toch een voorzichtige plus.