Wat waren en zijn de gevolgen van 9/11 op nederland?

Precies wat hierboven staat:-D

Toegevoegd na 2 dagen:
Erg bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Angst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aw, jammer was gisteren nog uitgebreid op tv op bijna elke zender. Gemist?

Antwoorden (5)

Precies weten doe ik het niet. Maar het heeft zeker gevolgen gehad voor Nederland. Allereerst zijn de regels op het gebied van terrorisme bestrijding toegenomen. Men wilde zo'n aanslag in de toekomst voorkomen. Er komen andere trainingen en onderzoeken enz. Daarnaast zal het op de beurzen en alles ook te zien zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld de verscherpte controle op bagage en passagiers op onze luchthavens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huidig gevolg: dat we elk jaar zo rond 11 september een week lang op alle commerciële kanalen allerlei tranentrekkende documentaires over de aanslagen in 2001 kunnen bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja én ? Is het zo erg om heel even stil te staan bij zoiets ingrijpends ?
Doe je gewoon de tv uit of kijk een film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo ja én? Dit is toch een meetbaar gevolg? Ik geef er geen waarde-oordeel aan, dat doe jij door jouw reactie. Ik pink wel een traantje weg hoor.
De kijk op moslims is sinds die aanslagen een stuk negatiever geworden. Iedere moslim werd (en nog steeds door sommigen) als potentiele terrorist gezien.
12 jaar geleden
De gevolgen waren en zijn nog steeds waarneembaar.
Waar ik zelf mee te maken had wil ik hier wel vertellen.
Op het moment van de aanslag, had ik een vijvercentrum en een natuurhoveniers bedrijf.
Vooral het vijvercentrum had duidelijk een hoofdseizoen een voor en naseizoen.
Een goed naseizoen ( door mooi weer) kan een slecht hoofd seizoen nog voor een deel goed maken.
Het jaar van de aanslag was het hoofd seisoen, gewoon slecht en alle hoop was gericht op het naseizoen.
Wat we hoopte, gebeurde ook, er kwamen meer klanten dan normaal en we liepen aardig de achtergebleven omzet in.
Rana Natuurpark liep ook goed, tuinwerk kwam volop binnen
Toen kwam de aanslag en het was helemaal over
Dagen lang zagen we niemand meer wat kopen, maar ook de maanden daarna was het uitgesproken slecht met de omzet.
De angst dat er ook in ons land een aanslag kon komen leek zeer goed mogelijk, of zelfs het uitbreken van een oorlog
Sinds die dag zijn de wereld en de mensen veranderd, veel dingen hadden geen waarde meer, wat zou er nog meer gebeuren.
Geld werd vast gehouden, niet uitgegeven aan dingen als een vijver of tuin.
Het gevoel veilig lekker in je eigen huisje en tuintje te wonen was voor een groot deel weg.
Jaren lang heeft dit invloed gehad op de verkoop en eigenlijk nog steeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat in die tijd op Aruba en daar donderde het hele toerisme in elkaar. Het toerisme drijft daar op welgestelde Amerikanen, en die hebben echt een paar jaar nodig gehad om over de schrik heen te komen.
Zelf had ik het idee dat mensen juist een tikje meer in de 'kneuterstand' gingen: investeren in je eigen huisje in plaats van in verre reizen en wilde plannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Stippel, dat bedoel ik dus, maar in die kneuterstand gaan staan, heeft ook nog een tijdje geduurd, eerst was er alleen maar de paniek, wat is het volgende en waar doe ik alles voor als er straks ook hier aanslagen komen
Er was toen ook direct wat aan de hand in de Schiphol tunnel
iets met terroristen, maar bleek later mee te vallen, maar inmiddels waren we ons allemaal rot geschrokken, toen kwam de aanslag nog in Londen, toen madrid, Moskou enz.
We gaan nu wat wennen aan deze aanslagenwereld en kijken alleen nog maar hoe ver het weg is, is het ver genoeg, dan schinken we het tweede bakje koffie maar in en zijn het vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit dus. Mensen zijn bang geworden alles is veranderd met dank aan terroristen en G bush.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder Bush, had het ook wel gebeurd denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kneuterstand :P +