Hoe groot is een steen van een piramide?

Ik wil graag een duidelijk antwoord en geen wiskundige uitleg a.u.b.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (1)

Niet alle stenen zijn even groot maar volgens de bron zijn er veel die zitten rond de:
127 x 127 x 71cm
Grofweg een kubieke meter of 1m³.

Er zaten echter ook grotere balken tussen van wel 1,3 m x 1,8 m x 8m bij (bijna 19m³).

Toegevoegd na 24 minuten:
Hier een foto waarop je goed kan zien dat veel stenen net wat groter zijn dan een kuub.

Toegevoegd na 2 uur:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Inhoud_(volume)

De inhoud of het volume van een voorwerp (lichaam, ruimtelijke figuur) is de grootte van het gebied in de ruimte
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
- niet met je eens, gewicht gaat wel om grootte
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" - niet met je eens, gewicht gaat wel om grootte"
Dus een ton veren is even groot als een ton osmium? Ik geloof niet dat je aan het gewicht van een object de grootte kunt bepalen.
LeonardN
6 jaar geleden
Wat is het gewicht(massa) van dat object?
1000 kilo Hoe groot is dat object?
10 m³ http://www.encyclo.nl/begrip/grootte
http://www.woorden.org/woord/grootte
"hoe lang, breed of hoog het is vb: de grootte van de zaal was enorm op ware grootte [net zo groot als in werkelijkheid] ter grootte van... [net zo groot als...]
Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] lengte, gestalte; uitgebreidheid; [figuurlijk] aan de - is het niet altijd gelegen, naar de uiterlijke gedaante kan ...
•de mate waarin iets groot is, de afmeting. (+audio)
1) Aantal 2) Afmeting 3) Dimensie 4) Eenheid 5) Formaat 6) Gestalte 7) Inhoud 8) Kaliber 9) Maat 10) Omvang 11) Proportie 12) Ruimte 13) Sterkte 14) Talrijkheid 15) Uitge..
" Gewicht en of massa ontbreekt. Je kan het niet, niet met me eens zijn, wat grootte is en wat gewicht(massa) is, dat is per definitie bepaald. We vragen ons niet af wat we mooi vinden. Daarover kunnen we het oneens zijn.