Hoe bereikte verschillende uitvindingen en ontdekkingen de hele wereld?

Nu is het gaat het vrij gemakkelijk door middel van de communicatie technologieën die we op het moment hebben.

Belangrijke uitvindingen werden meestal maar door een kleine groep personen ontdekt. Hoe hebben dit soort uitvindingen uiteindelijk de hele wereld weten te bereiken in een tijd waar auto's e.d. nog niet bestonden??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Boten, koetsen, lopend te paard, zeg het maar. Vaak wilde men niet eens dat een ander van een uitvinding wist. Zeker niet qua oorlogsuitvindingen. Zolang jij een beter wapen had dan de vijand, win jij. Maar zo'n voorsprong is vaak maar voor even, door behulp van spionnen en reverse engineering maak je snel dingen na.

Antwoorden (2)

Al bestonden er geen auto's, er zijn al heel lang wereldwijde onderlinge contacten. En iets dat opzienbarend is, of heel nuttig, trekt vanzelf veel aandacht.
Misschien ging de verspreiding langzaam, bijvoorbeeld via de zeilschepen van de diverse handelsvloten, of per postkoets (en misschien wel stiekem per postduif), maar de verspreiding van ideeën en uitvindingen vond wél plaats.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De wil om groter te worden en handel.
Rijke koningen en andere rijken hadden macht. Maar ze willen nog meer macht. Dus wat doe je als je groter wil worden: of je trekt op uit naar een nieuw gebied b.v. met schepen of je voert oorlog met je buren. Door op ontdekking te gaan werd er gecommuniceerd met de rest van de bevolking op aarde. Om oorlog te voeren heb je wapens nodig en besteed je geld/handelswaar uit aan het bedenken van uitvindingen (b.v. catapult). En als ze dan het land veroverd hebben vinden ze voorwerpen/uitvindingen van het veroverde volk die zelf kunnen gebruiken. Zo werden uitvindingen door meerdere volken gebruikt. Toen er steeds meer handel werd gedreven ging het ook steeds sneller met uitvindingen en het doorgeven van kennis van ontdekkingen. Want b.v. als je koning huppel de pup verteld wat je ontdekt hebt in Indie heb je hem als een bondgenoot als je straks oorlog gaat voren met koning tralala.