Welke uitvinder kreeg per ongeluk overdosis nicotine binnen?

Ik had in een documentaire op tv, over roken gezien dat een uitvinder/wetenschapper? per toeval achter de werking van nicotineopname via de huid kwam doordat hij zichzelf per ongeluk blootgesteld had aan een mega hoeveelheid nicotine.

Dit is wat ik me echter kan herinneren van het verhaal. Wellicht klopt het hier en daar niet. Weet iemand misschien welke uitvinder/verhaal ik hiermee bedoel?

6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je de een van de Amerikaanse uitvinders van de nicotinepleister, Murray Jarvik en Jed Rose. Jarvik startte zijn onderzoek naar de opname van tabak via de huid met een studie van de handen van tabaksboeren. Omdat hij en zijn collega geen toestemming kregen om experimenten uit te voeren speelden ze zelf proefkonijn. Ze brachten tabak aan op hun huid en wachtten af wat er zou gebeuren. Hun hartslag versnelde en adrenaline begon te stromen. Dat gebeurt precies zo bij rokers.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je de film A Billion Lives?
Het gegeven antwoord gaat over iemand die zich bewust blootstelde aan de invloed van tabaksbladeren direct op het lichaam. Er wordt daarbij niet gesproken over een overdosis. De man in kwaaie werd trouwens 84 jaar en stierf aan hartfalen.Od dat gerelateerd is aan zijn proef in het verre verleden is onduidelijk.
Amadea
6 jaar geleden
Ik denk eerder aan de BBC-documentaire uit de serie Horizon met de titel "We love cigarettes".