Heeft de Amerikaanse president Johnson bewust de Vietnamoorlog laten escaleren?

President Kennedy stond bekend als menselijk en als een goed president. Hij werd opgevolgd door Johnson, die als sociaal in de binnenlandse politiek bekend stond. En sociale presidenten zullen niet gauw een oorlog bewust laten escaleren. Beide presidenten waren van de Democratische partij, die als socialer bekend stond dan de Republikeinse partij. Toch werd onder de Republikein Nixon, die als een havik bekend stond, een einde aan die oorlog gemaakt.

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, President Johnson heeft de Vietnamoorlog niet bewust laten escaleren. Hij heeft verschillende maatregelen genomen om de oorlog te beëindigen, waaronder het sturen van diplomaten naar Vietnam en het aanbieden van een wapenstilstand.
Bronnen:
4 maanden geleden