Wie kent de kindertekeningen van Karel Links??

Wie kent deze persoon en kan hier iets meer over vertellen. Hij tekende kinderprentjes op aanzichtkaarten, en die hebben echt iets heel liefs over zich heen. Heb het vermoeden dat ze rond de oorlogstijd gemaakt zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

http://www.librarything.com/author/linkskarel
http://beeldbank.nationaalarchief.nl/na:col1:dat380287
Auteur en tekenaar van rechtbankcartoons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u voor wat info. De eerste link was ik dus ook al tegen gekomen. De tweede is nieuw voor mij. Ondertussen er achter gekomen dat hij veel in de tweede wereld oorlog tekende en dat is idd aan de prentjes ook te zien, die ik in bezit heb. Gebruikte de naam Karel Links of Karel Leendert Links.
Hij heeft 25 jaar gewerkt op de afdeling Propaganda van Het Parool. Hij woont in Amsterdam en zal nu 86 jaar oud zin (als hij nog leeft).
Momenteel staan op Marktplaats twee kindertekeningen van hem te koop. Als ik die bekijk krijg ik wel het vermoeden dat het toch een soort spotprenten zijn.

Toegevoegd na 30 minuten:
zin = zijn
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u. Dit soort prentjes heb ik inderdaad ook in mijn bezit. Ben blij dat ik steeds een stukje verder kom door jullie.