Welk museum gaat over de geschiedenis van het ontstaan van Nederland?

Daarbij zouden onderwerpen zoals in onderstaande wiki site naar voren moeten komen. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tijdlijn_van_de_Nederlandse_geschiedenis

Dus eigenlijk vanaf het begin toen Nederland bewoond was.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er waren tussen 2000-20110 plannen om een nationaal historisch museum op te gaan richten. Dat zou precies de lading moeten dekken, maar die plannen zijn ondertussen jammer genoeg van tafel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn zoveel aspecten die te maken hebben met de geschiedenis en het ontstaan van NL dat je dit onmogelijk in één museum kunt tentoonstellen. Begin eens bij Archeon in Alphen aan den Rijn en het Openluchtmuseum in Arnhem. Koop een Museumjaarkaart en ga de komende tijd Nederland door. Vergeet niet de gratis hunebedden in Drenthe, ook niet onbelangrijk in de geschiedenis van NL.

Antwoorden (1)

begin in het Oudheidkundig Museum in Leiden:
Nederland in de Romeinse tijd: nieuwe legers en goden.
Archeologie van Nederland: collectie prehistorie en Middeleeuwen
vandaar uit kun je waarschijnlijk wel andere periodes vinden, neem wel een museumjaarkaart. Dat scheelt je veel geld