Zoals je kunt zien is het niet met één oorzaak voor de Eerste Wereldoorlog aan te wijzen maar is het een heel complex stelsel van allemaal directe en indirecte oorzaken geweest. Het was eigenlijk al een lang sluimerend conflict tussen verschillende landen, die in deze oorlog de mogelijkheid zagen om voorgoed af te rekenen met hun tegenstanders. Veel van de oorzaken lagen in de politieke sfeer maar sommige lagen ook zeker wel in de sociaal/culturele en de economische sfeer. Je zou kunnen zeggen dat de daadwerkelijke oorzaak het neerschieten van Franz-Ferdinand. Maar als de relatie tussen Oosterijk-Hongarije en Servië goed was geweest dan zou het nooit zover gekomen zijn. Het was alleen een gemaakte oorzaak, het kwam Oosterijk-Hongarije erg goed uit. Net als de oorlog veel andere landen goed uitkwam.
Daar er hier te weinig plaats is om het allemaal weer te geven dien je de bron te lezen:
fremar
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
fremar, mag ik je vragen aanhalingstekens in je antwoorden te gebruiken vóór en aan het eind van een citaat van een andere website? Of duidelijk(er) te vermelden dat je teksten van andere websites gebruikt voor je antwoord? Ik vind het bij veel van jouw antwoorden niet duidelijk (genoeg) dat je (delen van) teksten van andere websites gebruikt. Ik denk dat veel andere gebruikers dat ook zo ervaren. Dank je wel!
Antoni
10 jaar geleden
Ik vind de kwaliteit van je antwoorden overigens heel vaak heel goed!