?Waarom worden bunkers dichtgemetseld

Als in naar bunkers ga merk ik vaak dat de ingang is dichtgemetseld .
Ik ga graag in bunkers maar waarom worden ze dichtgemetseld ?
En mag je die dichtgemetselde ingangangen afbreken zodat je er weer in kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
het is gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet een heleboel leuke dingen die je allemaal in oude bunkers kunt doen (in de jaren 80 waren ze vaak nog gewoon open - en veel daarvan lijken me inderdaad een uitstekende reden om ze dicht te metselen. Zoveel lol mogen kinderen tegenwoordig niet meer hebben ; je mocht eens een krasje oplopen.....

Antwoorden (1)

Bunkers hebben hun originele functie verloren -het is immers geen oorlog (meer) in Nederland (en België)- en kunnen nu gevaar opleveren voor bijvoorbeeld spelende kinderen. Daarom worden ze dichtgemetseld.

En nee, je mag niet zo maar openbaar of privé-eigendom vernielen door metselwerk weg te halen.
Antoni
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Bovendien verzamelt zich vaak afval in de bunkers wat ook van allerlei gevaar voor de volksgezondheid oplevert. Plus !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Hier een mooi verhaal over de gevaren voor de kinderen:
http://books.google.nl/books?id=OTV0AAAAQBAJ&pg=PT27&lpg=PT27&dq=waarom+worden+bunkers+dichtgemetseld&source=bl&ots=cGM71kJuYy&sig=uH5tlH4Z5JJ4tbcTXgI8NG-exbg&hl=nl&sa=X&ei=13U-VPGmHsaS7Ab2kICIAg&ved=0CFEQ6AEwCA#v=onepage&q=waarom%20worden%20bunkers%20dichtgemetseld&f=false
Buiten vuilnisbelt, werden de bunkers ook als openbaar toilet gebruikt, smerige, gevaarlijke bouwwerken dus, waar ook ik als kind heb gespeeld.
Rieneke1
9 jaar geleden
Tevens zijn het ook overwinterplekken voor (beschermde) vleermuizen.