klopt het dat engelse koningin afgelopen jaren enkele keren haar vetorecht heeft gebruikt?

het recht zo theoretisch zijn (zoals in Nederland), maar ze zou het gebruikt hebben ttv eerste oorlog met Irak (Blair).

Toegevoegd na 3 uur:
ik ben erg blij met deze info. mijn vraag is hoe je deze toch zo makkelijk weet te vinden? dank in ieder geval!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Dat schijnt te kloppen ook prins Charles heeft dat recht iets beperkter.
http://www.ninefornews.nl/geheime-stukken-tonen-macht-britse-koninghuis/
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3491700/2013/08/13/Onderzoek-naar-royal-veto-van-prins-Charles.dhtml

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. Het is gebeurd in 1990 (hervorming van de House of Lords Bill), 1998 (verwijdering van de Crown Immunitiy Bill), en 1999 (parlementaire goedkeuring van militaire actie tegen Irak).
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
echt een goed antwoord, de eerder gegeven reactie was ook prima, maar dit antwoord is 'to-the-point"!