Founding Fathers is de naam die in de VS gebruikt wordt voor de grondleggers van de Verenigde Staten van Amerika. Hieronder worden onder andere verstaan de ondertekenaars van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring, de leden van de Constitutional Convention en andere invloedrijke personen uit de tijd van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog en de eerste jaren van het bestaan van de VS zoals Thomas Paine, Patrick Henry, John Marshall en anderen.
Bekende Founding Fathers zijn voorts George Washington, James Madison, Thomas Jefferson, John Adams, Benjamin Franklin, John Hancock en Alexander Hamilton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal duidelijk dankjewel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alsjeblieft. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
danku :)