Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij vertellen wat deze Chinese tekens betekenen?

Ze staan onder op de middelste vaas van een klein 3-delig kaststel en zeggen waarschijnlijk iets over de productieperiode...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
859

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien zeggen de karakters iets zegt over de voorstelling op de vaas zelf? Bijv. Een Nieuwjaarsgroet?? Misschien kunt u een foto plaatsen van de hele vaas met afbeelding.
Onder "Chinese karakters meen ik twee karakters te hebben herkent en wel de bovenste twee van l.n.r. : het karakter voor jaar en het karakter voor gezondheid

Toegevoegd na 7 uur:
te hebben herkent moet zijn te hebben herkend. Helaas kan ik met de nieuwe foto geen oplossing bieden voor de tekstuele verklaring waar je naar vroeg. Wel heb ik het volgende gevonden.
Petrus Regout 4 kastvazen Chinese stijl
Begin 20e eeuw, Maastricht. Er komen details overeen zeker waar het de dekselvaas op uw foto betreft. Misschien dateert uw kaststel 20e eeuws??? De karakters hebben denk ik te maken met de fabricage. De pottenbakkerij of plateelindustrie. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding