Wordt er in Ieper nog steeds elke avond muziek gespeeld onder het oorlogsmonument?

Ik las in Geert Mak's In Europa dat er in Ieper sinds 1927 elke avond door twee klaroenblazers om acht uur de Last Post wordt geblazen onder de Menenpoort voor de slachtoffers van de slag bij Ieper. Destijds zei hij dat Riek van den Kerkhove en Antoon Verschoot dit doen. Dit gebeurde toen elke dag, zelfs als er tegelijk een huis in brand staat.
Maar dit boek is inmiddels 10 jaar oud en ik vroeg mij af of dit nog steeds gedaan wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

dit gebeurd nog steeds heb ik recentelijk gehoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat kan iedereen wel beweren, maar heb je er ook bewijs van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat helaas niet maar ik werk in een oorlogsmuseum en daar heb ik het gehoord van iemand die ik wel als betrouwbare bron zie
Ja, dit gebeurt nog steeds.

Iedere avond wordt stipt om 20 uur onder de Menenpoort de 'Last Post' geblazen door vrijwilligers van de Ieperse brandweer en dit sinds 1928 ( dus niet sinds 1927, zoals je in je vraag aangeeft).