Hoe kwam Jan de Blinde aan struisveren op zijn helm?

naar aanleiding van een programma op BB2 omtrent Jan de Blinde, zocht ik info op over deze opmerkelijke persoon.

Maar mijn vraag is: waar kwamen die struisveren vandaan. Bij mijn weten leeft de struisvogel in australië dat veel later ontdekt werd?

http://www.abfition.com/g/jan-de-blinde.htm

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat die dieren ook in Afrika voorkomen.
Antoni
10 jaar geleden
Wat is BB2 of bedoel je misschien BBC 2?

Het beste antwoord

Struisvogels komen uit Afrika en daar waren vroeger al contacten mee.

Toegevoegd na 8 minuten:
Pas sinds 1881 kwam de eerste struisvogelboerderij in Australië en vanaf 1882 stimuleerde de overheid deze bedrijfstak.

De emoe (een andere grote loopvogel) komt wel uit Australië.