Waarom is het Vrijheidsbeeld (New York) een vrouw?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IS dat zo? Ik vind een beetje een androgyn type hoor

Het beste antwoord

Het beeld is ontworpen door de Franse beeldhouwer Frédéric Bartholdi, geboren te Colmar, wiens moeder Marie Bartholdi model zou hebben gestaan. Dit verklaard dus waarom het een vrouw is... Je moeder namaken als man staat weer zo vreemd :-)

Oorspronkelijk was het bedoeld als reusachtige vuurtoren aan de noordelijke ingang van het Suezkanaal, maar Egypte had er geen geld voor. Het werd door Frankrijk ten geschenke gegeven aan de Verenigde Staten en werd in juni 1886 geplaatst.

Dit wist ik nog niet, het is dus nog een afdankertje ook whaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarom weet ik niet precies maar ik denk dat het is doordat de vrouwen mischien echter wel aantrekkelijker z ijn dan mannen :p