Kan iemand mij meer informatie geven over Boston Massacre in het Nederlands?

Graag duidelijk. Ben al een beetje geblokkeerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een jongeman en zijn broer hebben een bom laten exploderen tijdens een marathon in boston. Ze zijn opgespoord door de politie de oudste broer is omgekomen de jongste is gewond geraakt door kogels na de achtervolging van de politie. De bom bestond uit een snelkookpan met daarin allerlei troep zoals spijkers. De broers heten Tsarnaev met hun achternaam en er zijn 4 mensen omgekomen waaronder een jochie van 8. Waarom vraag je dit ? Dit is een jaar geleden gebeurt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De naam wordt gebruikt voor een gebeurtenis die plaatsvond op maandag 5 maart 1770 voor het Old State House
De gebeurtenis wordt gezien als onderdeel van het begin van de Amerikaanse Revolutie. Spanningen vanwege de militaire bezetting door Groot-Brittannië van Boston leidden ertoe dat een regiment soldaten het vuur opende op een groep burgers. John Adams, tweede president van de Verenigde Staten, zou gezegd hebben dat met deze gebeurtenis de Amerikaanse Revolutie was begonnen.