Hoe kan het dat mensen wisten in welke tijd Columbus ontdekte dat de wereld rond is?

Hoe kan het dat mensen wisten in welke tijd Columbus ontdekte dat de wereld rond is? Terwijl er toen pas werd ontdekt dat de wereld rond is. Hoe wisten ze dan dat een jaar 365 dagen had? Help me!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft er niet veel mee te maken maar wist je dat columbus eigenlijk helemaal amerika niet ontdekte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerika is door een "minder bekende" Chinees al ontdekt. Er zijn landkaarten gevonden die hier naar uitwijzen. Echter gaan er ook verhalen de ronde dat de Vikingen Amerika hebben ontdekt. Echter moeten we hier wel een verschil maken tussen het hedendaagse land Amerika (Verenigde Staten) en het continent --> Noord Amerika. In Canada zijn de Vikingen ca. 1000 geweest. En je 2e vraag hoe wisten ze dat een jaar 365 dagen had: Dat is bepaald door onze almachtige Gregoriaanse kalender, de kalender heeft dat natuurlijk niet bepaald maar de Romeinse afstammelingen hebben deze kalender aangepast en met schrikkeljaar enigszins accuraat gehouden.

Het beste antwoord

Men hoefde niet te weten dat de wereld rond was; men kon eenvoudig zien aan de stand van de zon dat die eenmaal per jaar de kortste schaduw gaf rond het middaguur en dat dat dus het midden van het jaar was.
Overigens wisten de oude Grieken al veel eerder dat de Aarde rond was, maar dat was men in de Middeleeuwen weer vergeten omdat men toen veel meer op de bijbel gericht was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De jaartelling zoals wij die nu kennen is al duizende jaren oud. Er werden toen dus al data van ontdekkingsreizen genoteerd o.a. in reisverslagen van zeelieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al veel eerder wisten mensen dit. In het boek job in de bijbel wat duizenden jaren geleden is geschreven dat de wereld als een bol in de ruimte hangt. EN al lang voor columbus voeren oa de noormannen ( leif erikson)maar ook de feniciers naar Zuid amerika. Het was een poging van de rk kerk om de mensen in het gareel te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik. Maar hoe kan het dan de wered precies 365 dagen om de zon heen draaid? Of was dat gewoon toeval?