Waarom is Tyne Cot Cementry het bekendste militair kerkhof in Ieper?

Het is de grootste, maar is dat de enigste reden?

8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Er liggen ruim 11000 mensen begraven en er worden mensen herdacht die vermist zijn. De begraafplaats met ‘Missing Memorial' werden ontworpen door Sir Herbert Baker en in 1972 onthuld. 11.596 soldaten van het Gemenebest en ook enkele Duitse gesneuvelden liggen hier begraven. Op de muur achteraan de begraafplaats staan de namen gegrift van 34.957 vermiste soldaten. Zij sneuvelden na 15 augustus 1917. De overige bijna 55.000 namen van vermisten gesneuveld tussen augustus 1914 en 15 augustus 1917 vindt u op de Menenpoort in Ieper.

Antwoorden (1)

Het is de belangrijkste getuige van de bloedige Slag van Passendale. En de grootste Commonwealthbegraafplaats ter wereld. Er worden 11952 Commonwealthdoden en 4 doden van een andere nationaliteit herdacht. Meer dan 8300 daarvan zijn niet-geïdentificeerden. Op het indrukwekkende Tyne Cot Memorial staan nog eens 35.000 namen van soldaten zonder bekend graf, die na 15 augustus 1917 sneuvelden.
Amadea