In welk gebouw woonde George Villiers, de eerste hertog van Buckingham?

Nee, dit is geen huiswerk vraag ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik doe graag wat onderzoek in mijn vrije tijd. Ik heb een aantal Wikipedia sites geopend en bekeken, maar hier kon ik niet vinden waar hij woonde. Of waar hij werkte of zo.
Het kan volgens mij niet het Buckingham Palace zijn, dat is pas gebouwd in 1703 en de Hertog geboren was in 1952.
Informatie over George Villiers: http://en.wikipedia.org/wiki/George_Villiers,_1st_Duke_of_Buckingham
(Maar hier kon ik dus niets vinden over zijn woonplaats/ werkplaats)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op dezelfde site lees ik dat hij "York House,Strand in London" heeft gekocht; verder kun je dan ook op de wikipediapagina van York House lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht, ligt York House in Buckingham of dus meer bij London?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site staat dat Strand de straat is. (the street linking the City of London to that of Westminster)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt!