Kees Boertien is minister voor Ontwikkelingssamenwerking geweest in de kabinetten Biesheuvel I (6 juli 1971-9 augustus 1972) en Biesheuvel II (9 augustus 1972-11 mei 1973).

Op deze site http://www.parlement.com/id/vg09lkycphz8/c_kees_boertien is, naast heel veel andere informatie, de volgende informatie te vinden over wat hij als minister heeft gedaan:

"activiteiten

als bewindspersoon (beleidsmatig)

- Bracht in 1971 een vierjarenplan voor ontwikkelingssamenwerking uit, waarin was afgestapt van de gedachte om 1% van het nationaal inkomen ter beschikking te stellen voor ontwikkelingshulp

- Weigerde in maart 1972 goedkeuring aan een door de NCO (dat onder voorzitterschap stond van prins Claus) verleende subsidie aan het Angola-comité voor ondersteuning van de boycotactie van koffie uit Angola.

- Bracht in 1972 samen met minister Langman een nota uit over de Nederlandse reactie op UNCTAD III. Nederland zal streven naar betere toegankelijkheid van grondstoffen uit de Derde Wereld op de Europese markt. "
Antoni