Wie heeft de Deltawerken bedacht?

ik doe een werkstuk over de deltawerken en wil graag weten wie de deltawerken heeft bedacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Cornelis Lely heeft er voor gezorgd dat de zuiderzee werd afgesloten. de zuiderzee heet nu IJsselmeer.

Johan van Veen is de bedenker van de delta werken (al voor de watersnoodramp in 1953).

Via de link zie je wie er na 1953 aan de delta werken hebben gewerkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Johan van Veen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn bedacht door een groep mensen. A.G. Maris had nier de leiding over.

Toegevoegd na 30 seconden:
nier = hier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Johan van Veen is de feitelijke bedenker van het Delta-plan. Onder het pseudoniem van dr. Cassandra (de gelijknamige dochter van koning Priamus die de ondergang van Troje voorspelde) constateerde hij al ver voor dijkdoorbraak in 1953 dat de dijken met name in Zuidwest-Nederland te laag waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dr. Lely (van Lelystad)