hij heeft alleen Amerika ontdekt op weg naar India.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje
Volgens Wikipedia liggen enkele gebieden die hij tijdens zijn vier reizen “ontdekte” liggen nu in / op:

De Bahama’s (San Salvador)
Cuba
Haiti (Le Navidad)
Guadeloupe
Puerto Rico
Dominicaanse republiek
Trinidad
Panama
Jamaica
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet Amerika
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, Amerika is geen land.
Columbus heeft het werelddeel ontdekt, maar heeft voor zover bekend nooit een voet aan land gezet op wat wij nu zien als de VS.
Zonder het zelf te weten ´ontdekte´ Columbus een nieuw continent, dat we later Amerika zijn gaan noemen. Columbus dacht dat hij Indië had gevonden. Daarom noemt hij de mensen die daar wonen Indianen. Op zijn eerste reis bezocht hij verschillende eilanden voor de kust van Amerika. Bijvoorbeeld San Salvador, Long Island, Cuba en Haïti.
Men weet niet zeker welk eiland Columbus als eerst bezocht. Men denkt San Salvador of Samana Cay. Met veel goud keerde Columbus in maart 1493 terug naar Spanje.
In september 1493 ging Columbus weer op reis. Op deze tweede reis gingen veel meer schepen en bemanning mee: 17 schepen en 1500 bemanningleden. Columbus ontdekte Dominica, Guadeloupe, Martinique, de Maagdeneilanden en Puerto Rico. Bij de tocht langs de kust van Cuba dacht Columbus langs de kust van Azië te varen. Ook Jamaica deed hij aan. In maart 1496 keerde hij terug naar Spanje.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ter aanvulling Long Island (Bahamas), en niet Long Island (New York)
Christoffel Columbus was een Genuees ontdekkingsreiziger. Columbus werd bekend door zijn 'ontdekking' onder Spaanse vlag van Amerika in 1492 . Hij kreeg drie schepen, de Pinta, Niña, en het vlaggenschip de Santa María, en negentig man bemanning tot zijn beschikking. Op 3 augustus 1492 vertrok Columbus. Na een tussenstop op de Canarische eilanden, voor het inslaan van proviand en uitvoeren van scheepsherstellingen, begon de vloot gedreven door de Passaat aan de oversteek van de Atlantische Oceaan. Op 12 oktober 1492 kwam er land in zicht. Columbus dacht dat hij in Indië was en noemde de inwoners Indianen. Het eiland noemde hij San Salvador. Dit eiland is een van de Bahama's. Vervolgens deed hij Cuba aan (dat hij een tijdje voor Japan aanzag). Hierna zette Columbus koers naar het oosten en ontdekte Hispaniola. Op zijn volgende reis ontdekte hij Dominica, Guadeloupe, Puerto Rico en Jamaica. Tijdens zijn derde reis in 1498 ontdekte Columbus het vasteland van Zuid-Amerika, bij de rivier de Orinoco, en het eiland Trinidad. De zeeroutes die hij uitstippelde om de oceaan over te steken — heen met de passaatwinden via de Canarische Eilanden en terug langs de Azoren — gelden nog altijd als de ideale passages. Zelf heeft hij nooit geweten dat hij een tot dan toe onbekend werelddeel, Amerika, had 'ontdekt'. Het werelddeel dat hij uiteindelijk bereikbaar maakte voor Europa, werd Amerika genoemd, naar de ontdekkingsreiziger Amerigo Vespucci. Een jaar na Columbus' dood verscheen de naam Amerika voor het eerst op een kaart.