De aanklachten waren:
1 Gezamenlijk plan of samenzwering (tegen de democratie en vrede)
2 Misdaden tegen de vrede
3 Oorlogsmisdaden
4 Misdaden tegen de mensheid
Niet iedere verdachte werd aangeklaagd voor alle vier aanklachten. In het volgende gedeelte kunt u lezen voor welke aanklachten de verdachten werden veroordeeld.

Hess vloog naar Schotland met een vredesmissie (volgens hem) Hij werd niet geloofwaardig bevonden en verbleef gedurende de rest van de oorlog in Britse detentie. Omdat hij zich vreemd gedroeg bestond ook de mening, dat hij niet geheel toerekeningsvatbaar bleek. Alles bij elkaar voldoende om slechts tot de uitspraak levenslang te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het tribunaal daarover had beslist. Zijn mentale toestand werd zwak ingeschat omdat hij in de oorlog naar Engeland vloog omdat hij dacht zo een vredesovereenkomst tot stand te kunnen brengen. Hij heeft dus een groot deel van oorlog er niet actief aan mee gedaan.