Ja, die zijn een aantal jaren geleden opgespoord door het gemeentearchief in Leiden:

NRC Handelsblad
Datum: 21/12/1991

Leiden zocht en vond nazaten Rembrandt

LEIDEN, 21 DEC. Schilderen kunnen de Leidse gebroeders De Goeij van geen kant. Zelfs een deur niet, erkent de oudste, Willem Frederik. Donderdagavond belde de gemeente Leiden op. 'Gefeliciteerd. U bent een afstammeling van Rembrandt, de schilder.' Leuk, zei Willem, dat wist ik niet. 'Ik ben altijd loodgieter geweest.'

....

Dat juist de gebroeders De Goeij door De Baar werden gevonden hangt louter samen met het feit dat zij nog in Leiden wonen. 'Maar er zijn nog duizenden andere verre familieleden van Rembrandt. Ik ben alleen niet verder gegaan dan het archief in Leiden.' Vooral mensen met achternamen als De Meere, Wijtenburg, Randoe of Aniba doen er verstandig aan hun familieverleden eens na te pluizen. De Baare kwam ze meer dan eens tegen.

De nakomelingen zijn geen van alle rechtstreeks van Rembrandt zelf afkomstig. De familie De Goeij dankt hun uitverkiezing aan Rembrandts broer Adriaen (1597-1652). Diens dochter Cornelia kreeg een zoon Simon, wiens dochter Theodora rond 1750 trouwde met een zekere Jan de Goey, afkomstig uit een Leidse koekebakkersfamilie. Zijn familie bleef in de stad. De tak van Rembrandt zelf heeft weinig bladeren: in 1715 overleed zijn kleindochter Titia kinderloos. Zij werd zelf geboren toen haar vader, Rembrandts zoon Titus, al overleden was.

Foto: De gebroeders De Goeij, nazaten van Rembrandt van Rijn. (Foto NRC Handelsblad- Freddy Rikken)

(RJ)