Hoe heeft Hitler WO2 gefinancierd ?

Duitsland kwam berooid en vernederd uit WO1. Ruim 20 jaar later had Hitler een geöliede en zeer goed uitgeruste oorlogsmachine uit de grond gestampt waarmee hij in een verpletterende blitzkrieg z'n buurlanden overrompelde. Op zich al een enorme prestatie maar ik vraag me dus af hoe hij dat allemaal betaald kreeg.

Toegevoegd na 33 minuten:
Antwoordman geeft een goeie bron voor een antwoord: http://reformed-theology.org/html/books/wall_street/chapter_07.htm Dank je antwoordman het is een lang artikel maar ik begrijp nu al dat een aantal duitse grootindustrielen (Krupp, IGFarben enz.) met nazi symphatieën en met USA steun voor de nodige miljarden hebben gezorgd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een welbekend feit dat als een land een oorlog verliest ze heel snel weer alles opgebouwd hebben... Dat zie je in alle tijden en in alle windstreken zo... Daarvan is Duitsland dus ook een bewijs, dat het zo is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!

Antwoorden (4)

Ik krijg het nauwelijks mijn mond uit, maar de geallieerden hebben de oorlog gefinancierd, door als gekken te investeren in het vooroorlogse Duitsland.
AWM
14 jaar geleden
hitler was juist degene die werd gezien als een machtig iemand die de industrie, en economie van duitsland weer kon doen bloeiien. hij werd lange tijd gezien als iemand die de economie zou gaan redden.
het in 1936 opgestarte Vierjahresplan moest de Duitse industrie zelfvoorzienend maken, vooral in zaken als olie, staal en rubber.
zo rond de 2e wereldoorlog ging het dus al weer aardig goed met duitsland.
hitler maakten dus een einde aan de grote werkeloosheid alleen al gauw bleek dat Hitler veel meer interesse had in het wreken van de eerste wereldoorlog. Hij bouwde bijvoorbeeld wegen, zodat het Duitse leger zich snel kon verplaatsen.

als iets niet klopt dan roept u maar.
groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zoiets heb ik ook altijd gehoord en gedacht.
Toen in 1929 de handel in elkaar stortte werd Duitsland het zwaarst getroffen. Het moest immers nog steeds geld betalen aan Frankrijk.
Ieder land had veel werkelozen. In Duitsland was bijna de helft van alle Duitsers werkeloos. Ieder land probeerde die werkeloosheid op hun eigen manier op te lossen. Sommige landen losten de werkeloosheid op door enorme hoeveelheden wapens te maken. (Duitsland bijvoorbeeld) Het geld dat Hitler nodig had om wapenfabrieken neer te zetten, leende hij van buitenlandse banken. Hij wist dat hij deze banken nooit terug kon betalen. De enige oplossing was door het buitenland aan te vallen. Zo viel Duitsland de andere landen aan met hun eigen geld.

Onderstaande theorie is ook mogelijk maar niet erg geaccepteerd. Meer info hierover op http://www.theboogeyman.eu/blog/?p=51.

Wall Street had in Duitsland en Oostenrijk enorme kredieten uitstaan om de Duitse reparatiebetalingen te financieren. Geld dat Duitsland voor een groot deel naar Frankrijk moet doorschuiven. Begin 1929 wordt Hitler gevraagd of hij met Amerikaanse financiële ondersteuning de macht wil grijpen. In juni 1929 vergaderen hierover de leden van de Federale Reserve Banken (FED) met Carter van de Guaranty Trust Company, vijf onafhankelijke bankiers waaronder de zoon van Rockefeller en een zekere Glean van de Koninklijke Nederlandse Shell.
Er wordt uiteindelijk 15 miljoen dollar (ongeveer 60 miljoen Mark ofwel in 2006 606 miljoen Euro) betaald voor een rustige overname van de macht. 5 Miljoen dollar (in 2006 202 miljoen Euro) wordt gestort op de Mendelsohn & Co Bank in Amsterdam, 5 miljoen op de Rotterdamsche Bankvereniging in Rotterdam en 5 miljoen op de Banca Italiana.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onze antwoorden hebben een ding gemeen met elkaar... De Bilderberg groep. De leden zijn/waren allemaal lid van de Bilderberg groep. Over Shell gesproken, daar behoord ook onze koningin bij die bij Shell betrokken is en lid is van de Bilderberg groep is, die opgestart is door P. Bernhard. U kunt deze info vrij opzoeken als u mij niet op dit antwoord vertrouwd. +1 voor jouw antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt! Ik benook redelijk overtuigt van het bestaan van een dergelijke groepering. Kijk op http://thezeitgeistmovement.com/ en daar word het helemaal uitgelegt! Het heet daar geen Bilderberger groep maar er wordt wel hetzelfde bedoelt! Zeer interresant! Alleen het stuk dat het christendom wordt ''bewezen'' als ''niet waar'' vind ik nogal een vage beredenatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoef je niet op thezeitgeistmovement voor te kijken, het bestaat. dat is een feit! wordt ook in de MSN vermeld. Alleen zullen hun niet vermelden wat ze doen, want ook bepaalde bilderbergers hebben een dikke pap in de vinger bij de MSM.
quote:

'Prescott Bush samen met de Dupont familie, de Remmington familie en J.P. Morgan hebben geprobeerd de VS-regering omver te werpen, president Roosevelt te vermoorden en een regime in de stijl van Hitler te installeren in 1934.

Diezelfde heeft de nazis gefinancieerd en zou dus moeten veroordeeld zijn wegens landverraad en oorlogsmisdaden. Na het einde van de 2de wereldoorlog zijn vele nazi wetenschappers en militairen gerecruteerd in dienst van de us en kregen postjes in defensie.

Later kwam zijn zoon aan de macht en wat later ook zen kleinzoon, die niet verkozen werd. Net zoals Swarzenegger zen vader nazi was, werd deze gouverneur in Californie. Appels vallen niet ver van de boom?

Gedeelte uit toespraak van Schwarzenegger tijdens de Republikeinse Conventie in 2004: "Hij is een leider die nooit twijfelt, die nooit wijkt en voor niemand uit de weg gaat'.

hopende hiermee uw vraag goed beantwoord te hebben.

Toegevoegd na 43 seconden:
van prescott bush en de dupont familie was al reeds bij mij bekend, maar kon het niet goed verwoorden dus deze text over genomen.