klopt de bewering dat hitlers ouders joods waren?

Er wordt gezegt dat de ouders van adolf hitler joods waren maar klopt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16K

Het beste antwoord

Nee hitler zijn ouders waren geen joden maar christen en hitler zelf was christelijk opgevoed

Al schijnt er wel een DNA test te zijn gedaan op nog levende familie leden van hitler
Waarin in het DNA profiel de haplogroep E1b1b voorkomt
Dit profiel komt voornamelijk voor bij Berbers, Somaliërs en Asjkenazische joden dus zeer waar schijnlijk stamt hij er wel van af maar met zekerheid is dit dus niet zeggen

Even voor de duidelijkheid dit onderzoek is gedaan een journalist zijn naam is Jean-paul Mulders uit België

En als toevoeging de Asjkenazische joden kwamen al in de 14 eeuw in Europa wonen en er is een deel in de eeuwen erna christelijk geworden

Dus zelfs als hitler,er van af zou stammen hoeft dit dus niet te betekenen dat hij dit zelf geweten heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is mij niet bekend dat een van zijn ouders Joods zou zijn.
Wel gaat er al sinds de jaren '20 het gerucht dat de grootvader van Adolf Hitler Joods zou zijn geweest.

Zijn vader, Alois Schicklgruber, veranderde zijn achternaam in 1876 naar Hitler. Dit was een verbastering van 'Hiedler', de naam van de man die vijf jaar na Alois' geboorte met zijn moeder trouwde.
Wie de biologische vader van Alois was, weet men niet helemaal zeker.
Waarschijnlijk was dat óf de man die met zijn moeder trouwde (Johann Georg Hiedler, de meest plausibele kandidaat) óf zijn broer (Johann Nepomuk Hiedler).
Er is in de loop der jaren een derde kandidaat bijgekomen, ene Leopold Frankenberger. Dit zou een Jood uit Graz, Oostenrijk zijn geweest.
Toen dit bekend werd, kwam er de geruchtenstroom op gang dat Adolf Hitler van Joodse origine zou zijn.
Hier is tot op heden echter geen overtuigend bewijs voor gevonden. Tot 1860 hadden Joden niet eens toegang tot Graz; sterker nog: Er is geen enkel bewijs dat deze Leopold Frankenberger überhaupt bestaan heeft.

Concreet:
De ouders van Adolf Hitler waren niet Joods en zijn grootouders hoogstwaarschijnlijk ook niet.

Toegevoegd na 10 uur:
Korte toevoeging: In de eerste alinea bedoel ik uiteraard de jaren '20 van de 20e eeuw. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar goed, het joods zijn erft over via de moeder dus al zou de grootvader joods geweest zijn dan waren zijn kinderen dat niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Pelle
Dat Joden dit geloven maakte voor de nazi's weinig uit. In 1912 definieerde Heinrich Class in zijn bestseller 'Wenn ich der Kaiser wär' een Jood al als iemand met tenminste een Joodse grootouder, ongeacht geslacht. Volgens de Rassenwetten van Neurenberg, opgesteld in 1935, was iedereen met tenminste een Joodse grootouders, ongeacht geslacht, Joods.
Dan werd je bestempeld als 'Jood door gemixt bloed' (een zogenaamde Mischlingjude).
De SS was hier nog strenger in. Geen enkele grootouder van na 1750 mocht Joods zijn om in aanmerking te komen voor een 'Deutschblütigkeitserklärung'. Mocht Adolf Hitler's grootvader Joods zijn geweest, dan had hij al met al voldoende reden om dit geheim te houden.