Hoe kan het dat Hitler tegen de katholieke Kerk was maar toch geloofde in het occultisme?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan. Hij heeft zich in het boek Mein Kampf inderdaad kritisch uitgelaten tegen de kerk en het politieke katholicisme, maar was zelf katholiek. Er zijn wel meer mensen die het niet zo ophebben met georganiseerde religies maar op individuele basis wel ergens in geloven, of zelfs symbolen gaan vereren, zoals een heilig zwaard, een ring of een beker.

Misschien interessant om de onderstaande site eens door te spitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geloven kun je alles... En je kunt alles combineren qua geloof... De kunt zelfs in Jezus EN in allah geloven EN in sprookjes tegelijkertijd...

Dat deed die man dus ook kennelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Occulte machten zijn op geen enkele wijze gelieerd aan de kerk, behalve aan de satanskerk. Dat Hitler (en vooral Himmler) zich met zulke duistere zaken bezighielden, kwam omdat ze het in hun perspectief als fortuinlijk ervoeren.
Overigens had Hitler de plannen om de christenen na de joden uit te gaan roeien al klaar.