Weet iemand welke modellen legerhelmen dit zijn. Ook de eventuele prijzen ervan?

Ik heb van mijn opa verschillende helmen gekregen. Volgens mij zijn de bijna allemaal origineel. Niemand kan mij alleen helpen met de prijs en welk model de helmen zijn.

De foto's staan in deze link. Er zijn telkens 2 foto's. 1 van binnen en 1 van buiten. https://www.dropbox.com/sh/a4oq37new56bxc2/X7iQXnHoC5

Toegevoegd na 58 seconden:
Natuurlijk 3 foto's

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor een goede inschatting van wat het allemaal is moet je echt naar een kenner, ga b.v eens naar een militariabeurs. Ik weet er niet veel van maar meen de volgende te herkennen:

Foto 2 een Duitse M35
Foto 5 een Amerikaanse M-1
Foto 15 een Nederlandse helm model M34
Foto 17 een Mark II helm (Brodie helm, Canada,Groot-Brittannië etc)

Op onderstaande site staan veel helmen, wellicht dat je daarmee verder komt.

http://www.world-war-helmets.com/

Toegevoegd na 4 uur:
Waarschijnlijk is de Duitse M35 toch een M40.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
M35:
De rand van de helm is “opgerold” (zeg maar dikker),
De luchtgaten zitten in een soort ringetjes. M40:
De rand van de helm is “opgerold” (zeg maar dikker),
De luchtgaten zijn in de helm gestanst en lijken in een soort verdikking te zitten. M42:
De rand van de helm is niet opgerold maar scherp afgesneden.
De luchtgaten zijn in de helm gestanst en lijken in een soort verdikking te zitten. http://germanhelmetsinc.com/faq.htm