Van welk volk stammen de Nederlanders af?

Waar komen wij Nederlanders vandaan. Welk gebied op de aarde bewoonde onze voorvaders en wanneer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26.4K

Het beste antwoord

n oktober 2008 is een onderzoek (onder diverse groepen scholieren) naar de genetische oorsprong van de huidige Nederlanders gedaan: "Het Genoom van Nederland".[9] De analyses laten zien hoe de voorouders van de onderzochte groep scholieren Nederland is binnengekomen:

77,5% kwam als jager/verzamelaar 35.000 jaar geleden in de Oude Steentijd (Paleolithicum) West-Europa binnen
20% kwam als boer 7.000 jaar geleden in de Nieuwe Steentijd (Neolithicum) Nederland binnen, en
2,5% kwam als recente immigrant

De conclusie lijkt te zijn dat de overgrote meerderheid van de huidige Nederlanders rechtstreeks afstamt van de eerste nomadische paleolithische jagers en verzamelaars die het grondgebied van het huidige Nederland binnentrokken. In de loop der tijden werden deze niet verdreven of vervangen door nieuwkomers (neolithische boeren en de latere Kelten en Germanen), zoals vaak werd gedacht, maar namen ze wel de gebruiken, taal en cultuur over van deze nieuwkomers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uiteindelijk komt iedereen uit afrika, waar iedereen precies vandaan komt is niet makkelijk te zeggen. Ik weet wel dat je via een ( volgens mij DNA ) test kan zien waar jouw recentere voorouders vandaan komen.