Waarom was Alcatraz in 1963 gesloten?

Waarom was de gevangenis Alcatraz in San Francisco in 1963 gesloten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De operationele kosten van Alcatraz werden veel te hoog.
"Gewone" gevangenissen kostten per gevangene ongeveer 3 dollar per dag, op Alcatraz was dat ongeveer 10 dollar. Die kosten waren zo hoog omdat alles per boot moest worden aangevoerd.

Door het vele protest tegen het feit dat afvalwater gewoon in de baai werd geloosd, en het achterstallige onderhoud zouden de kosten om Alcatraz weer veilig te maken tussen de 3 en 5 miljoen dollar zijn.

Daarom werd besloten Alcatraz te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de toestand van de gebouwen sterk verslechterde, en het te duur bleek te zijn om e.e.a. te onderhouden, werd de gevangenis in 1963 gesloten. De laatste gevangenen verlieten Alcatraz op 21 maart van dat jaar.