Welk boekje met e nummers kan ik het beste kopen?

Er zijn vele boekjes met e nummers, maar welke is nou het beste ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

je zou het boekje
Alles over E-nummers en etiketten van het voedingscentrum kunnen nemen, het kost 7,95 en geeft een overzicht van alle nummers en informatie hoe je etiketten moet lezen, want niet altijd staan E nummers vermeld, maar wel de daarmee verwante stoffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je per se een boekje wil hebben, dan zou ik gaan voor een eenvoudige uitgave van het Voedingscentrum, die kost nog geen €8, en dit kan je ook online kopen. Zie link:
http://webshop.voedingscentrum.nl/alles-over-e-nummers-en-etiketten.html

Maar dan is de vraag wat je wil leren over e-nummers in een boek.
Als je op zoek bent naar de schadelijke effecten van e-nummers, dan heb je heel veel boeken hierover, maar die zal je zeker niet van mij geadviseerd krijgen, want de meeste verhalen die rondzwerven over het schadelijke effect van al die doodenge e-nummers, zoals je vaak op Internet kan vinden, zijn simpelweg niet waar.
Op het net is er genoeg hierover te vinden.

Ik zie dat je de vraag stelt via mobiel, dus je hebt toegang tot Internet. Min of meer dezelfde algemene informatie die je vindt in boeken kan je vinden op betrouwbare sites (zoals b.v. Voedingscentrum.nl, daar hebben ze een mooie database over de e-nummers), of simpelweg op Wikipedia.
Dus als je alleen wilt weten wat is de naam van een e-nummer, en een beetje basis info, bespaar je de moeite, met je smartphone krijg je dat gratis en voor niets.

Het betere naslagwerk over e-nummers moet je vinden in wetenschappelijke boeken, die niet zo zeer een lijst van e-nummers bevatten, maar de technologische toepassing van deze.
Een échte aanrader (ik weet echter niet of er een Nederlandse uitgave ervan is) is het boek "E-numbers" van Stefan Gates. Het geeft een heldere, niet op angst en vooringenomen houding gebaseerde visie over wat e-nummers zijn, waarvoor deze dienen, en hoe ermee om te gaan.